teknodromen

Direktlänk till inlägg 20 april 2011

Crysis 2

Av teknodromen - 20 april 2011 12:32



Uppdrag: varva Crysis 2            


Teknodromen har spelat. Teknodromen har kämpat. Teknodromen har vunnit.

Nu har jag lyckats varva spelet Crysis 2 efter circa 12 timmars speltid. Crysis 2 är ett first person shooter-spel och är uppföljaren till Crysis 1 (självklart). 


Spelet handlar om en marinsoldat som kallas Alcatraz. Alcatraz får en dräkt som kallas nanosuit 2.0 från en kille som kallas Prophet och blir jagad av soldater vars uppdrag är att ta beslag på dräkten, som nu sitter på Alcatraz och inte på Prophet vilket soldaterna inte har en aning om. Dräkten ger dig förmågor som till exempel möjligheten att bli en vandrande tank då du slår på Armor Mode eller osynlig när du väljer Stealth Mode. I spelet möter du även aliens som attackerar staden du befinner dig i (New York) och spelet får en schysst vänding i handlingen.


+

Grym grafik

Sjukt mycket action
Mängder med vapen
Dräktens förmågor


-

Jag valde att spela på svårighetsgraden veteran (hard) och det var fan riktigt svårt. Jag vet inte hur många gånger jag efter att ha smygit runt som en feg nörd med sniper fått psykbryt, slagit på armor mode och bara rusat ut bland stridstankar och mega aliens och skjutit allt i min väg. Men jag dör och dör och DÖR IGEN. JÄVLA SKIT DRÄKT SOM INTE TÅL NÅGONTING FAST ARMOR MODE ÄR PÅ!


Mätaren som visar hur länge du kan vara i en viss mode. JAG KAN KNAPPT GÅ NÅGRA METER INNAN FANSKAPET BÖRJAR LARMA! JAG VILL JU BAKOM FIENDEN OCH SMYG-DÖDA HONOM INTE BLI SYNLIG MITT I HANS VIDRIGA FACE! DÅ DÖR MAN JU!


Samanfattnings vis så är Crysis 2 absolut värt att spela. Storyn må vara ganska svag men spelet är bra. Grym grafik, bra variation mellan miljöer, förstörelse, underbar ljud kvalitet, intensiv action varvas med tuffa fiender och en evig känsla av att du inte är ensam. Du är jagad.


Grafik   9
Ljud      8
Spelbarhet   8
Hållbarhet   7


Totalt: 8/10


 
 
Ingen bild

Jon

20 april 2011 21:37

Intressant blog, har själv spelat crysis väldigt bra

teknodromen

24 april 2011 14:29

Kung :) det var faktiskt väldigt bra

 
Ingen bild

Groda

7 maj 2011 09:57

vad betyder spelbarhet?

teknodromen

8 maj 2011 11:40

Med spelbarhet menar jag spelkontroll, spelets tempo, balans av svårighetsgrad och beskriver känslan av att spela spelet, hur det känns med tv-spels dosan i handen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av teknodromen - 30 april 2013 23:16


Okej, först och främst måste jag säga att jag bara betalade 12kr  för detta spel och då kan ni ju tänka er hur JÄVLA FÖRBANNAD jag skulle varit om jag hade betala...

Av teknodromen - 24 april 2013 20:53

  Intro   Stackars, stackars Lara Croft. Teknodromen har toklirat Laras nya äventyr och är helt svettig. I nya Tombraider får Lara ta emot så mycket brutalt stryk och vara med om de sjukaste actionsekvenserna som jag sett på länge....

Av teknodromen - 22 april 2013 14:18

Okej, pansaret är skinande rent och Teknodromen känner sig psykiskt redo så nu kör vi igång maskineriet. Men först känner jag att vi måste gå igenom systemet som jag kommer använda för att poäng-sätta spelen och kom ihåg att detta är mina personliga ...

Av teknodromen - 19 april 2013 13:08


Just det, teknodromen har vaknat från sin slumber och är tillbaka i verkligheten igen. Och vart har jag varit? På en lyxkryssning i dimension x? Legat på lagning efter ett kok-stryk av paddorna? Romantisk middag med shredder!?   Självklart int...

Av teknodromen - 14 maj 2011 00:15

Folket har tyckt till och Teknodromen är nöjd!   Nu är röstningen av bästa zelda spelet avklarad. Lite tråkigt att bara sex personer har röstat men som Teknodromen alltid säger:   - Den som inte kan svaret förtjänar inte frågan!   Och nu ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<<
April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards