teknodromen

Direktlänk till inlägg 29 april 2011

Portal 2

Av teknodromen - 29 april 2011 16:34

 

 

 

Uppdrag: varva Portal 2


Teknodromen har tänkt, funderat och använt mer än sin hjärnkapacitet så att till och med super skurken Krang har fått huvudvärk. Idag har jag alltså lyckats varva spelet Portal 2. Speltiden blev cirka 12 timmar vilket är mycket mer än jag föväntade mig av det här spelet.


Spelet handlar om en tjej som kallas Chell (du) som vaknar upp efter att ha legat i "koma" i flera hundra år. Under tiden Chell legat i koma så har GLaDOS som är en robot och hela vetenskaps byggnaden som de befinner sig i fallit i bitar. Du väcks av en orb robot och tillsammans råkar ni väcka GLaDOS till liv igen. GLaDOS blir inte glad över att Chell lever och börjar testa henne i oändliga pussel kammare medans orb roboten försöker hjälpa henne fly från byggnaden.


Spelet går alltså ut på att du tar dig igenom testkammare, vilka alla är olika pussel som du måste lösa med hjälp av en portal pistol i ditt mål att fly från byggnaden. Pusslen är väldigt roliga och blir mer och mer kluriga ju längre fram du tar dig i spelet. Det kan låta trist att bara spela testkammare efter testkammare men tro mig. Det är riktigt underhållande.


+

Välarbetade och roliga dialoger

Svåra testkammare
Gymt coop läge
Läcker design


-

Det kunde varit lite mer variation i miljöerna.


Sammanfattningsvis så skulle jag säga att Portal 2 är ett riktigt underhållande pussel spel som lyckats involvera en intressant story i spelet. Det finns många roliga punkter i spelet och inte ens Teknodromen kan hålla emot att skratta lite då och då. Att det även finns en coop del med story i spelet är underbart. Ren och skär spelglädje från första portalen till den sista!  



Grafik 8/10

Ljud 10/10

Spelbarhet 10/10
Hållbarhet 8/10


Totalt  10/10


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av teknodromen - 30 april 2013 23:16


Okej, först och främst måste jag säga att jag bara betalade 12kr  för detta spel och då kan ni ju tänka er hur JÄVLA FÖRBANNAD jag skulle varit om jag hade betala...

Av teknodromen - 24 april 2013 20:53

  Intro   Stackars, stackars Lara Croft. Teknodromen har toklirat Laras nya äventyr och är helt svettig. I nya Tombraider får Lara ta emot så mycket brutalt stryk och vara med om de sjukaste actionsekvenserna som jag sett på länge....

Av teknodromen - 22 april 2013 14:18

Okej, pansaret är skinande rent och Teknodromen känner sig psykiskt redo så nu kör vi igång maskineriet. Men först känner jag att vi måste gå igenom systemet som jag kommer använda för att poäng-sätta spelen och kom ihåg att detta är mina personliga ...

Av teknodromen - 19 april 2013 13:08


Just det, teknodromen har vaknat från sin slumber och är tillbaka i verkligheten igen. Och vart har jag varit? På en lyxkryssning i dimension x? Legat på lagning efter ett kok-stryk av paddorna? Romantisk middag med shredder!?   Självklart int...

Av teknodromen - 14 maj 2011 00:15

Folket har tyckt till och Teknodromen är nöjd!   Nu är röstningen av bästa zelda spelet avklarad. Lite tråkigt att bara sex personer har röstat men som Teknodromen alltid säger:   - Den som inte kan svaret förtjänar inte frågan!   Och nu ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<<
April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards