teknodromen

Alla inlägg den 22 april 2013

Av teknodromen - 22 april 2013 14:18

Okej, pansaret är skinande rent och Teknodromen känner sig psykiskt redo så nu kör vi igång maskineriet. Men först känner jag att vi måste gå igenom systemet som jag kommer använda för att poäng-sätta spelen och kom ihåg att detta är mina personliga åsikter och självklart kommer inte alla hålla med om betygen. Förut ansåg jag att ett spel som får en sexa som betyg knappt var värt att köpa, vilket jag i dagsläget tycker är lite konstigt  och därför har jag ändrat lite i poäng-sättningen. Nog babblat. Här har ni den nya versionen av betygsystemet:


1/10 Värdelöst skit

(Ett av de sämsta spelen som skapats på denna jord. Spelet borde jagas av en hel hop av arga gamers och har du spelat det har du troligen snört spelkontrollen i tv:n och stampat sönder din stackars konsol. Äger du spelet så förstör spelet.)


2/10 Pinsamt

(Ett pinsamt försök kallat tv-spel. Du skrattar åt spelet eftersom det suger.)


3/10 Sämre

(Ett av de sämre spelen. Du kommer troligen storma in med det i spelbutiken och kräva dina pengar tillbaka.)


4/10 Dåligt

(Ett dåligt spel helt enkelt, inte bra inte värdelöst utan dåligt. Du kommer troligen inte orka kämpa för att nå slutet av spelet.)


5/10 Mediokert

(Ett mediokert eller okej spel. När eftertexterna börjar rulla kliar du dig förbryllat i skallen och känner dig ganska tom. Du har troligen slösat dina pengar i onödan men du har massor så vem bryr sig?)


6/10 Bra

(Nu blir det lite mer spännande, ett bra spel? Gud vad skönt. Du kan känna dig nöjd med vad du fick ut av spelet och slantarna var väl spenderade. Du har förhoppningsvis spelat bättre spel men är inte missnöjd.


7/10 Väldigt bra

(Ett av de bättre spelen och oftast ett säkert köp. Spelet är värt tiden du lägger ner i det och jag rekommenderar absolut spelet om du känner att spelet tilltalar dig.)


8/10 Ett måste

(Oj vilket bra spel!, är hur jag känner när jag tar ut och varsamt smeker den varma  spelskivan som snurrat runt i min konsol de senaste dygnen. Ett måste om du spelar mycket spel.)


9/10 Fantastiskt

(WOW, detta är hur ballt som helst. Ett fantastiskt spel som alla bör spela. Spelet ligger på toppen av sin genre och förtjänar att bli spelat. Spelet skriker på dig. Spelet vill ha dig och du vill ha spelet.)


10/10 Mästerverk

(Ett av de bästa spelen jag någonsin spelat. Inget spel är helt perfekt men man kommer inte mycket närmare än så här. Du måste köpa spelet och det är värt dina pengar i mångfald. Du kysser spelfodralet och placerar det stolt längst fram i din spelsamling när du är klar med det. Om du byter du in detta spel, BYTER DU IN DETTA UTMÄRKTA SPEL så må bannemig en förbannelse vila över din konsol och må dina handkontroller flamma upp i lågor.)


Nu när vi fått betyg-systemet ur vägen kan vi väl ÄNTLIGEN få spela lite spel? Kan vi? kan vi Teknodromen? Ja det kan vi. Härnäst kommer recensionen av en nystart för allas kära kvinnliga äventyrare. Hon är gravarnas mästare, mer påklädd än tidigare, tar mer stryk än någonsin och utsätts för mer action än sylverster stallone på sin bästa dag. Jag tror ni vet vilket spel jag talar om.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards